Inhoudstafel
- Definities
- Identiteit van de ondernemer
- Algemeen
- Het aanbod
- De overeenkomst
- Herroepingsrecht
- Aanvang van de huur
- Einde van de huur
- Risico’s
- Waarborg
- De prijs
- Betaling
- Terugbetaling waarborg
- De prijs
- Conformiteit en Garantie
- Levering en uitvoering
- Klachtenregeling
- Geschillen
1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden:de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
2. Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer: Vicky Papegaey, eigenaar en oprichter van MaisonPirus
Vestigingsadres: Lange Lostraat 130, 3010 Kessel-Lo
Telefoonnummer: 0477881920
E-mailadres: vicky@MaisonPirus.be
BTW-nummer BE0834.246.520
3. Algemeen
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden of via elektroische weg worden bezorgd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
4. Het aanbod
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. Sommige kleuren kunnen licht variëren naargelang het seizoensaanbod.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs is inclusief belastingen;
- de kosten van verzending/bezorging
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
5. De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
6. Herroepingsrecht
- Na het aangaan van de overeenkomst tussen de ondernemer en consument heeft de consument de wettelijke 14 dagen tijd om zijn bestelling te annuleren op voorwaarde dat deze bestelling minstens 21 dagen voorafgaand aan de leveringsdatum werd geplaatst. De periode van 14 dagen gaat in op datum van het bevestigen van de overeenkomst door de ondernemer.
- Werd de bestelling geplaatst minder dan 21 dagen voorafgaand aan de leveringsdatum dan heeft de consument de tijd om het herroepingsrecht in te roepen tot vijf dagen voor de overeengekomen leveringsdatum.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Indien de klant na afloop van de in lid 1 en 2 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Kosten in geval van herroeping
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen.
Terug naar Inhoudstafel7. Aanvang van de huur
De huur gaat in op het moment dat de consument, of zijn aangestelde de goederen in ontvangst neemt of de goederen door MaisonPirus worden afgeleverd op de overeengekomen plaats.
De klant wordt geacht aanwezig te zijn om de goederen in ontvangst te nemen. Bij afwezigheid zal MaisonPirus de goederen terug meenemen dit om diefstal en andere risico’s uit te sluiten. In dit laatste geval worden de extra transportkosten aangerekend aan de klant. De levering gebeurt gelijkvloers, aan de ingang voor zover deze makkelijk te bereiken is. Bij levering en afhaling is er een ½ uur wachtijd voorzien. Indien niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, worden bijkomende kosten aangerekend.
Terug naar Inhoudstafel8. Einde van de huur
De huur eindigt op de overeengekomen datum bepaalt in de overeenkomst.
MaisonPirus behoudt altijd het eigendomsrecht van de goederen, ook bij faillissement van de consument zodat nocht de consument, noch derden eigenaar kunnen worden, uitgezonderd wanneer er door MaisonPirus een verkoopfactuur wordt opgemaakt.
Het materiaal wordt op de afgesproken datum terug opgehaald door MaisonPirus in dezelfde staat als het werd geleverd bij aanvang van de huur. Indien de goederen niet werden gesorteerd of gereinigd, dan worden er extra kosten of reinigingskosten aangerekend.
Terug naar Inhoudstafel9. Risico’s
De klant blijft ten allen tijde aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van de gehuurde goederen. Hij zal dit dan ook binnen de 24 uur aan MaisonPirus meedelen en verbindt zich ertoe MaisonPirus te vergoeden. Deze vergoeding bedraagt de waarborgsom voor dat goed zoals afgesproken in de overeenkomst.
Terug naar Inhoudstafel10. Waarborg
De klant is steeds verplicht een waarborgsom te betalen. Deze som kan niet worden beschouwd als voorschot of betaling op de huur en geeft nooit recht op interesten. Deze waarborg wordt bij de betaling van de overeenkomst betaald. Deze betaling gebeurt altijd vooraf en dient als definitieve bevestiging van de bestelling.
Terug naar Inhoudstafel11. De prijs
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief toepasbare belastingen.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
- De prijzen worden vermeld per persoon. Ze omvatten zowel de prijs voor de aangekochte goederen als de huurprijs van de terug te zenden goederen. Bij het aflsluiten van de overeenkomst krijgt de consument een duidelijke lijst van de gehuurde goederen die terug bezorgd moeten worden aan de ondernemer.
12. Betaling
De betaling van de factuur gebeurt op rekeningnummer BE 79143118663033
Met vermelding van uw naam en reservatienummer zoals op de overeenkomst.
50% van de totale som, waarborgen inbegrepen, wordt bij het aangaan van de overeenkomst betaald. De overige 50% wordt betaald uiterlijk 5 dagen vooraf aan de afgesproken leveringsdatum.
13. Terugbetaling waarborg
De waarborg wordt teruggestort binnen 48 uur na ontvangst van de goederen door MaisonPirus, indien de goederen zonder schade zijn terugbezorgd.
Terug naar Inhoudstafel14. De prijs
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief toepasbare belastingen.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
- De prijzen worden vermeld per persoon. Ze omvatten zowel de prijs voor de aangekochte goederen als de huurprijs van de terug te zenden goederen. Bij het aflsluiten van de overeenkomst krijgt de consument een duidelijke lijst van de gehuurde goederen die terug bezorgd moeten worden aan de ondernemer.
15. Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Terug naar Inhoudstafel16. Levering en uitvoering
De goederen worden geleverd op de vooraf in de overeenkomst afgesproken datum.
De leverings-en ophaalkosten bedragen 25€ indien het adres zich binnen een straal van 50 km rond Kessel-Lo bevindt. Indien het afleveradres verder dan 50 km verwijderd is bedragen de leverings-en ophaalkosten 35€. Deze kosten vervallen bij bestellingen boven 120€.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
Terug naar Inhoudstafel17. Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer per mail naar vicky@maisonpirus.be, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
18. Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.